söndag 11 december 2011

Resonans


Jag är resonansmänniskan –

vibrerar i harmoni
i svängning i sagolik trans
förstärker tills bara jag hörs
tills tonerna som
gav näring åt hopp
spelas någon annanstans

I den här staden slutar husen tvärt –

fasader som spöklika kartor
minnen av människor, väggar och rum
som andats, rasat och aldrig byggts upp
minnen av viskade ord
som andats, fallit till marken
lämnat sin adressat stum

Min kropp är ett operationssår
du glömt att sy igen
det svider när något nuddar
nudda mig igen!

Jag är resonansmänniskan –

så sätt mig i svängning,
ensam är jag stum.

1 kommentar:

  1. "Min kropp är ett operationssår
    du glömt att sy igen
    det svider när något nuddar
    nudda mig igen!"

    Så enkelt, men ändå talande. Bilden av känslan syns där tydligt och visst fan förstår man precis... Önskar en smula att det var jag som skrev det där först!

    SvaraRadera