torsdag 31 maj 2012

Vad hände med Ziggy Stardust?


Vad hände med Ziggy Stardust?
Vad hände med rött hår och för stort hjärta?
Vad hände med med knutna händer?
Vad hände med tonårstårar?
Vad hände med glitter under ögon och trasiga skor?
Vad hände med revolution?
Vad hände med olycklig kärlek?
Vad hände med kärlek?
Vad hände med spindlar från Mars?
Vad hände med sprittande sprudlande ingen förstår?
Vad hände med du och jag mot världen?
Vad hände med solidaritet?
Vad hände med maskara och plutande läppar?
Vad hände med drömmar om frihet?
Vad hände med ångest?
Vad hände med maktlöshet?
Vad hände med det som var viktigt?
Vad hände med varandra?
Vad hände med nu?
Vad hände med jag vill knarka?`
Vad hände med aldrig igen?
Vad hände med för stora känslor för stora hjärtan bultade för hårt?
Vad hände med vuxenvärld?
Vad hände med missförstått missfoster?
Vad hände med samhällets avskum?
Vad hände med ingen förstår jag förstår inte?

Vad hände med gemensam?
Vad hände med varför händer det aldrig någonting?
Vad hände med äkta, äkta fake?
Vad hände med jag tror jag är en karusell för allting snurrar så snabbt och jag har svindel och tror jag ska spy snart om du inte släpper taget för då dör jag?
Vad hände med dö för att kunna tro?
Vad hände med dö för att leva?
Vad hände med aldrig i hela mitt liv?
Vad hände med jämlikhet?
Vad hände med fumliga första kyssar under gatlyktan?
Vad hände med fuck you very very much?
Vad hände med rockdrömmar?
Vad hände med sista minuten till evigheten?
Vad hände med musik, vad hände med ord?
Vad hände med fattigdom?
Vad hände med välfärd och skola?
Vad hände med älskar älskar inte älskar älskar?
Vad hände med Ziggy?

Vad är det som händer?
Vad hände med oss?

1 kommentar: